הנה כמה טיפים של איך מתחילים בכלל:
מה המטרה שלנו?
למה בעצם חשוב לנו לכתוב את הפוסט הזה? למה אנחנו צריכים לכתוב כתבה בנושא הזה?
זה אף פעם לא סתם. זה אף פעם לא כי צריך לשווק את עצמנו. צריכה להיות מטרה ספציפית מאחורי הכתיבה.
גם כשכותבים סדרה, פרסומת או ראיון עם ראש הממשלה – באים עם אג'נדה ומטרה מדויקת שמלווה אותנו בכתיבה.
לאורך כל הכתיבה, חשוב שנדע מה המטרה הזאת וכך נדייק יותר את הטקסט, את ההנעה לפעולה שלנו ואפילו את ההומור.
למי אנחנו כותבים?
זה כמובן חשוב. אנחנו לא כותבים לעצמנו או למגירה (למרות שזה נעים לפעמים). אנחנו לא כותבים (רק) כדי להראות כמה אנחנו מוכשרים או מקצוענים בעסק שלנו.
אנחנו כותבים עבור הקהל שלנו.
אנחנו צריכים להבין מה הקהל שלנו מחפש, מה חשוב לו לשמוע, מה מעניין אותו. ואיזה קהל אנחנו מחפשים בכלל (זה חשוב בלי קשר).
לפעמים אנחנו עובדים מול הרבה קהלים. אז כל פוסט או כתבה או עמוד נחיתה שלנו – יהיה מדויק לקהל הספציפי הזה.
חשוב שנשים את עצמנו בנעלים שלו ונבין מה חשוב לו לדעת, להכיר, לשמוע.
האם אותו קהל רוצה את המוצר שלי או את השירות שלי אבל מתלבט? למה הוא מתלבט? מה יהיה חסר לו לשמוע כדי שירצה להגיע אליי?
מה הפלטפורמה?
מה לעשות כתיבה לפייסבוק או לאינסטגרם היא לא כתיבה לאתרי אינטרנט ולא כתיבה לעמודי נחיתה.
בכל פלטפורמה יש ציפייה מסוימת. ישנה גם זמינות שונה מצד הלקוחות שלנו. כשמישהו מזפזפ על פוסט שלנו בפייסבוק הוא לא מרוכז ומוכן כמו שהוא נכנס ישירות לאתר שלנו מחיפוש בגוגל או לינק ישיר.
בפייסבוק מחפשים תכנים מסוימים לעומת תכנים שמחפשים בעמודי נחיתה או אתרי אינטרנט. גם ההנעה לפעולה היא שונה. נעדיף לא לכתוב באופן מכירתי וישיר בסושיאל, אלא נכתוב סיפור מעניין שבסופו הנעה עדינה לפעולה. לעומת זאת, בעמוד נחיתה נמקד ונזכך את המסרים שלנו. כמו כן, ננסה לענות במדויק על השאלות שיכולות להיות ללקוחות הפונטציאלים שלנו.
ותחשבו על זה…
בקרוב – אחד על אחד בזום. עזרה בכתיבה לכל פלטפורמה. פגישה שהיא ספציפית רק לעסק שלכם. לעבור על עמוד נחיתה ולהבין מה לא עובד. לעבור על פוסטים בפייסבוק ולדייק אתכם. לתת טיפים, רעיונות, לערוך תכנים. פגישה אישית, כבר אמרתי?