הרבה דברים שקשורים למסביב של העסק קצת פחות מתחשק לנו לעשות, או שאנחנו פשוט פחות אוהבים את זה.
חלקנו פחות נאהב את החלק של להוציא חשבוניות, קבלות, דו"חות ולשלם ביטוח לאומי. וחלקנו נאהב פחות את עניין השיווק, שיחות עם לקוחות, לדבר על עצמנו וכמובן מה לעשות – לכתוב!
הנה כמה טיפים של איך מתחילים בכלל:
אין דבר כזה השראה
גם אם תסדרו את השולחן יפה ותכינו לעצמכם קפה ואפילו תצטלמו תמונה טובה של פינת העבודה שלכם לאינסטוש, לא תמיד תבוא המוזה. למה? – כי אתם לא חייבים. אף אחד לא דופק לכם על הדלת ושואל איפה החשבונית שלי או איפה התשלום שלי. המחויבות צריכה לבוא מכם.
לכתוב כל הזמן
נכון שכל מה שכתבתי מעל כבר ידוע לכם. וניסיתם לעשות את זה לא פעם אחת. אז קודם כל, גם דיאטה אנחנו מנסים שוב ושוב וזה בדרך כלל מצליח רק שאנחנו באמת מתכוונים לזה.
אבל הנה טיפ אחרון – תתבוננו. תביטו. תאבחנו. תשימו לב לסיטואציות. תהפכו לד"ר באינטליגנציה רגשית. תשימו לב למשפטים שחברים שלכם אומרים לכם. לרגעים מצחיקים עם בני הזוג. לחוויות משותפות עם הנכדים. אם ממש תהיו ברגע ותתמקדו בזה – אני בטוחה שזה יביא לכם רעיונות לפוסטים. כי מה זה פוסטים? – זה סיפורים. הסיפורים שלכם שמתחברים לעסק שלכם.
לו"ז, לו"ז ו-לו"ז
תנו לעצמכם דד ליין, בנו לעצמכם לו"ז חודשי, מתי וכמה לכתוב כל שבוע. ממש לציין באיזה יום ומה הנושא בו תכתבו. לפרק את זה לגורמים. איזו תמונה אני צריכה? איזה נושא חשוב לי לקדם? והאם זה מתאים בשבוע הזה או בשבוע הבא.
ותחשבו על זה…
בקרוב – אני פותחת בפגישות אישיות לעזרה בלו"ז החודשי וברעיונות האלה שמשום מה לא מגיעים – זה רק דורש אימונים. קצת עבודת כתיבה ותרגישו "מחוטבים" יותר.